Szkocja – Edynburg

Szkocja to nic innego jak przepiękne widoki gór, jedzior i wodospadow  to przepiekna kraina jak z widokówki.

W Pierwszy dzień wycieczki udaliśmy się do Edynburga. Edynburg nas zachwycił architektora tego miasta która jest charakterystyczna o kamiennej zabudowie. Od razu wybraliśmy się na spacer Królewska Milą zw. Royal Mile gdzie pochlonely nas liczne zabytki i muzea oraz testowanie lokalnej Whisky co warto sprobowac oczywiście jadąc do Szkocji. Wieczorem udaliśmy się na spacer przez stare miasto gdzie odkryliśmy kręte i tajemnicze uliczki i podziemne korytarze gdzie nam to przyniosło wiele wrazen i emocji a najbardziej co nam się podobało to jedno z wejść które  było zaurowane w czasach epidemii gdzie przytym zamorowano zywczem mieszkancow tego miasta.

Dzień zakonczylismy w restauracji i probowalismy lokalnych przysmaków typu Scotch Broth czyli zupa miesna i probowalismy nic innego jak Haggis czyli duszony żołądek owcy.

W drugi dzień wyczieczki udaliśmy się na jezioro Loch Ness przy miescie Iverness gdzie wyczekiwaliśmy  Potwora z legedny. Oraz podziwialiśmy piękne widoki skalistych gór i zielieni do okoła. Wieczor zakonczylismy przy przepięknych zachodzie słonca przy jeziorze.

Na następny dzień udaliśmy się w podróż do Sterling.

Sterling to miasto które ma wiele atrakcji do zaoferowania chociaż na pozór nie wygląda na zbyt duże.

W Sterling zobaczyliśmy oczywiście Zamek, który jest jednym z najważniejszych zamków historycznych w Szkocji. Tam właśnie pisała się historia o niepodległości . Zamek jest przepiękny, zobaczyliśmy ciekawe wojskowe militaria z czasów średniowiecza do dni obecnych.

W miasteczku zobaczyliśmy także Wallace Monument ten pomnik powstał by uczcić bohatera narodowego Szkocji.

Uważam ze warto tam pojechać ze względów turystycznych ale również wydarzeń kulturalnych.odbywaja się tam wysokiej klasy festiwale gdzie mielismy okazje być na festiwalu takim jak np. Edenburg International Festiwal którego tradycja siega jeszcze czasów po wojennych.